اخبار فوتسالتیم های ملی

۹۸ سالی بدون قهرمانی برای فوتسال ایران

تیم فوتسال ایران می‌توانست سال ۱۳۹۸ را با قهرمانی در آسیا به خوشی به پایان برساند اما با تعویق این رقابت‌ها، کارنامه چندان خوبی از تیم فوتسال برجای نماند.

به گزارش فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “ایسنا” ، فوتسال ملی ایران در سال ۱۳۹۸ روزهای پرفراز و نشیبی را گذراند و گرچه مثل اکثر سال‌ها با چالش بازی تدارکاتی هم روبرو بود، با این حال در چند تورنمنت فوتسال هم شرکت کرد تا مهیای بازی های فوتسال قهرمانی آسیا شود اما لغو این رقابت‌ها که قرار بود اواسط اسفند در ترکمنستان برگزار شود بخشی از برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را تاخیر انداخت. فوتسال ایران می‌توانست با قهرمانی در این بازی‌ها سال ۹۸ را با پایانی خوش همراه سازد اما تعویق این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا باعث شد سال تیم ملی فوتسال با حضور در تورنمنت مشهد خاتمه یابد. امسال تیم زیر ۲۰ سال فوتسال ایران هم نتوانست در بازی‌های آسیایی که به میزبانی تبریز برگزار شد قهرمان شود و در نهایت بر سکوی سومی ایستاد.

ناکامی خانگی فوتسالیست‌های جوان

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با هدایت حمید شاندیزی از اواسط سال ۱۳۹۷ خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی تبریز برگزار می‌شد آماده کرد. این تیم فروردین دو بازی دوستانه با تیم جوانان روسیه داشت که در بازی اول با دوگل شکست خورد و در بازی دوم به تساوی ۲ بر۲ رسید.این تیم طی روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه در تورنمنت چین تایپه حاضر شد که موفق به شکست تیم های چین تایپه و ژاپن شد اما با شکست از اندونزی زنگ خطر برای این تیم به صدا در آمد. تیم زیر ۲۰ سال ایران در نهایت از ۲۴ خردادماه وارد مسابقات آسیایی شد که در بازی اول ۷بر ۳ هنگ کنگ و در بازی دوم ۳ بر۲ افغانستان را شکست داد. تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی ۳ بر۲ از سد لبنان گذشت اما در نیمه نهایی ۸ بر۴ از ژاپن شکست خورد تا از صعود به فینال باز بماند و در بازی رده بندی ۹ بر یک اندونزی را شکست داد و بر سکوی سومی ایستاد.

شکست پرگل بزرگسالان از روسیه

تیم ملی فوتسال ایران که تا شهریور و به دلیل در پیش نبودن رویدادی مهم و پیدا نکردن حریف تدارکاتی به اردو و تمرین اکتفا کرده بود، شهریور در یک تورنمنت با کیفیت در روسیه شرکت کرد. تورنمنت کاسیپن با حضور ایران، روسیه ،آذربایجان و قزاقستان برگزار شد. تیم ایران در بازی اول ۲ بر یک قزاقستان را شکست داد، در بازی دوم مقابل جمهوری آذربایجان ۲ بر۲ متوقف شد و در سومین دیدار در مصاف با روسیه میزبان شکست عجیب ۹ بر ۳ را پذیرفت تا با وجود کسب عنوان دومی در این تورنمنت انتقادات زیادی از ناظم الشریعه و تیمش شود.

صعود مقتدرانه به آسیا

تیم ملی فوتسال ایران آبان در ارومیه میزبان مسابقات مقدماتی فوتسال ۲۰۲۰ آسیا بود .ایران در اولین بازی خود ۴ بر صفر ترکمنستان میزبان مرحله نهایی بازی‌ها را شکست داد و در بازی دوم هم ۸ بر ۳ از سد قرقیزستان گذشت تا مقتدرانه راهی مرحله نهایی بازی‌ها شود.

اخبار فوتسال
۹۸ سالی بدون قهرمانی برای فوتسال ایران

بدون برد در مشهد

تیم ایران طی روزهای ۱۰ و ۱۲ آذر نیز در تورنمنت فوتسال مشهد با تیم های فوتسال اسلواکی و بلاروس دیدار کرد. قرار بود اوکراین یکی از تیم های حاضر در این مسابقات باشد که انصراف داد. در ادامه کویت جانشین این تیم شد که این تیم هم کنار کشید تا در نهایت بازی‌ها با سه تیم برگزار شود.ایران در بازی اول خود مقابل تیم درجه دو اسلواکی به تساوی ۵ بر۵ رسید تا انتقادات زیادی از نمایش شاگردان ناظم الشریعه شود.

در جریان این بازی اتفاقاتی هم رخ داد که منجر شد سرمربی تیم ملی در اردوهای بعدی فرهاد توکی را از تیم ملی کنار بگذارد. ایران در بازی دوم خود هم نتوانست بلاروس را شکست دهد و با نتیجه ۳ بر۲ از این تیم شکست خورد تا در کمال ناباوری در این تورنمنت ساده قهرمان نشود. پس از پایان این تورنمنت،تیم ایران روز۱۳ آذر یک بازی دوستانه دیگر با اسلواکی برگزار کرد که این تیم را ۶بر۳ شکست داد.

شاگردان صانعی به جای بزرگسالان در تایلند

با ناکامی تیم زیر ۲۰ سال در آسیا، علی صانعی بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده گرفت و این تیم را همراه با دو بازیکن بزرگسال به تورنمنت تایلند برد تا از ۱۳ تا ۱۹ بهمن در این رقابت‌ها به میدان برود.ابتدا قرار بود تیم اصلی ایران در این مسابقات شرکت کند اما به دلیل تداخل با برنامه‌های آماده سازی تیم امید ایران جایگزین شد. این تیم با دو پیروزی مقابل تاجیکستان و مالزی و دو شکست مقابل تیم های اول و دوم تایلند با عنوان سومی مسابقات به ایران بازگشت.

اردوهایی که بی ثمر ماند

تیم ملی فوتسال از اوایل بهمن اردوهای آماده سازی خود برای حضور در مرحله نهایی فوتسال قهرمانی آسیا را استارت زد اما در حالی که دو مرحله از این اردو برگزار شد در نهایت خبر رسید که به دلیل شیوع بیماری کرونا این بازی‌ها به تعویق افتاده و به همین دلیل برنامه‌های تیم ملی ایران هم تعطیل شد. نکته مهم این اردوها عدم دعوت فرهاد توکلی به تیم ملی و کناره گیری قدرت بهادری بود.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker