تیم های ملیمصاحبه ها

ناظم الشریعه : اقتصادی فوتسال روز به روز بدتر میشود

سرمربی تیم ملی فوتسال در مصاحبه ای از شرایط اقتصادی در فوتسال گله کرد

به گزارش فوتسال کمپ ، سرمربی تیم ملی فوتسال از شرایط بد اقتصادی در فوتسال کشور گفت و از کمیته فنی فوتسال درخواست کرد به این وضع رسیدگی کند.

وی از مسابقات اخیر تمیم ملی ( مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا ) گفت : تلاش کردیم جوانانی را که قبلاً دیده بودیم و عملکرد خوبی در لیگ برتر داشتند، دور هم جمع و به لیست تیم ملی اضافه کنیم. با توجه به زمان کم و اینکه تنها یکی دو جلسه تمرین داشتیم، نتیجه خوبی هم گرفتیم و بچه‌ها فهمیدند که چه شرایط و اشتباهاتی دارند. هیچ چیز بهتر از این نیست که هر کسی، درصد اشتباه و سطح خود را بفهمد.

بازی با قرقیزستان خیلی پُرفشار بود. این مسابقات برای ما خیلی خوب بود تا ایرادات تیم را بشناسیم. سطح تیم‌های آسیایی اصلاً مانند گذشته نیست. اشکالات خود را در این مسابقات فهمیدیم و این خیلی خوب بود. سطح رقابت‌ها هم بسیار بالا رفته بود. نپال که پیش‌تر ۱۵ گل از تیم‌ها می‌خورد، به سختی پنج گل دریافت می‌کرد.

وی با شکایت از شرایط موجود گفت : برخی کشورها شرایط لازم را برای فوتبال ندارند و در فوتسال عملکرد خوبی دارند. مثلاً تیم ملی اندونزی به‌عنوان تیم نخست به مسابقات صعود کرد و تیم امید این کشور هم جزو چهار تیم اول امیدهای آسیاست. کشورهای آسیایی روی فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما نباید غافل شویم. با این حال با شرایطی که با آن مواجه بودیم و زمان کمی که داشتیم، از عملکرد تیم ملی راضی بودم.

ناظم‌الشریعه درباره عملکرد ضعیف دفاعی ملی‌پوشان کشورمان برابر قرقیزستان بیان کرد: دلیل این موضوع این بود که می‌خواستیم تمام بازیکنان را به میدان بفرستیم. حتی دروازه‌بان دوم تیم را باید به میدان می‌فرستادیم که بازی دادن به همه‌ی بازیکنان باعث ایجاد ناهماهنگی در تیم شد. در نیمه دوم اما وسط زمین را در اختیار گرفتیم و شرایط کاملاً متفاوت شد. در این نیمه موقعیتی به قرقیزستان هم ندادیم. کار ما سخت است، اما این بچه‌ها خیلی باهوش هستند و زود متوجه اشتباهات خود می‌شوند.

در مورد سوال ” استفاده از جوانان در بازی ها آتی  تیم ملی ” نیز بیان کرد : چهار ماه دیگر زمان داریم و در تورنمنت مشهد هم شرکت می‌کنیم. تعدادی از این بازیکنان در بازی‌های دوستانه به میدان می‌روند و باید شرایط خود را در لیگ برتر هم حفظ کنند. هر بازیکنی که آماده‌تر باشد، به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رود.

در مورد پاداش قهرمانی آسیا در سال 2018 نیز گفت : شکوری قول داد که این پاداش‌ها در اسرع وقت پرداخت شود. او خودش موضوع را پیگیری می‌کند تا ان‌شاءالله این اتفاق رخ دهد

در پایان صحبت هایش در مورد رفتن 4 بازیکن به تیم ملی آذربایجان و انتقاد از عدم پخش زنده مسابقات از تلویز نیز اضافه کرد : از این موضوع مطلع بودم که متأسفانه خیلی بد است. با این حال نمی‌توانیم به این بازیکنان ایراد بگیریم. باید کاری برای فوتسال انجام دهیم که بازیکنان انگیزه بگیرند و در کشور بمانند. کمیته فوتسال باید کاری برای شرایط اقتصادی این رشته انجام دهد.

رهبری گفت که از کالای ایرانی حمایت کنیم. ما هم ایرانی هستیم، آیا نباید از ما حمایت شود؟ نگرانی من به خاطر این بچه‌هاست که انگیزه آنها اُفت می‌کند. تماشاگرانی که به سالن آمده بودند، با خوشحالی به خانه رفتند، اما ای کاش همه مردم این پیروزی را می‌دیدند. اگر این‌گونه پیش برود، شرایط هر روز بدتر می‌شود. همه باید به تیم ملی کشورشان افتخار کنند.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker