فوتسال بانوانفوتسال پایه

ظهور فرشته کریمی آینده!

یکی از جوانان تیم ملی کشورمان در رقابت های کافا 2020 توانست عنوان خانم گلی تورنمنت را از آن خود کند.

به گزارش اخبار فوتسال بانوان فوتسال کمپ و به نقل از سایت ورزش3 ،در حالی عصر دیروز نخستین دوره رقابت های فوتسال تورنمنت کافا با حضور شش تیم از منطقه آسیای مرکزی با قهرمانی مقتدرانه یوزهای جوان کشورمان به پایان رسید، که تنها جام قهرمانی دستاورد تیم ما نبود و در عناوین فردی هم دختران نیلوفر اردلان درخشیدند و توانستند عنوان خانم گلی و ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کنند.

رقیه صومعه ستاره 18 ساله تیم ملی کشورمان توانست با ثبت 18 گل از 52 گل به ثمر رسیده در این تورنمنت به نام ایران، عنوان خانم گلی را با اقتدار به دست آورد و نقش آفرین نخست تیم ما در کسب عنوان قهرمانی تلقی شود؛ ستاره‌ای که به مانند بسیاری از بزرگان فوتسال بانوان از جمله نیلوفر اردلان، کار خود را از مستطیل سبز آغاز کرد و سپس توانست در مستطیل جادویی به کار خود ادامه دهد.

قهرمانی تیم فوتسال زیر20سال بانوان در تورنمنت کافا
ظهور فرشته کریمی آینده!

صومعه تا به حال توانسته در جمع ملی‌پوشان تیم ملی زیر 15 سال هم قرار بگیرد و 4 سال متوالی راهی رقابت های آسیایی شود؛ تجربه خوب و سازنده او تنها به اینجا ختم نمی‌شود چرا که او توانست در مدت کوتاهی، نظر کادرفنی (وقت) تیم ملی جوانان فوتسال کشورمان را هم جلب کند و یکی از ستارگان ما در مسیر کسب سهمیه المپیک 2018 آرژانتین باشد. هر چند که سهمیه اشتراکی، فرصت درخشش بوینس آیرس را از او گرفت.

بدون شک تجربه بالای حضور در مسابقات برون مرزی توانست کلید موفقیت او در رقابت های تورنمنت کافا 2020 باشد و از او در پیراهن مقدس ملی، یک ستاره ساخت؛ ستاره گرگانی فوتسال ایران کار خود را از همان استان گلستان شروع کرد و کم کم وارد عرصه لیگ برتر شد.

جایی که ابتدا کار خود را از سیاه جامگان رسماً در لیگ سیزدهم آغاز کرد و سپس برای لیگ چهاردهم، دوباره شاگرد شهناز یاری این‌بار در نامی نو اصفهان شد؛ حضور در نامی نو، دو اتفاق مهم را برای صومعه رقم زد که بدون تردید در آینده بیشتر می‌تواند به او کمک کند. نخست بازی در کنار بزرگانی چون سارا شیربیگی بود و دوم کسب عنوان قهرمانی.

رقیه صومعه بازیکن آینده دار فوتسال بانوان
ظهور فرشته کریمی آینده!

در حال حاضر هم خانم گل رقابت های تورنمنت کافا 2020 در تیم شهروند ساری توپ می‌زند و ستاره نخست تیمش است؛ هر چند که ساروی‌ها نتایج خوبی نگرفتند اما صومعه در بازی های بزرگ به خوبی خود را نشان داده است. همانطور که توانست با درخشش خود در مشهد، مدعی نخست قهرمانی (هیات فوتبال خراسان رضوی) را متوقف کند و صدر را به دیگر تیم های مدعی هدیه کند.

سبک بازی رقیه صومعه شباهت بسیاری به فرشته کریمی فوق ستاره تیم ملی فوتسال بزرگسالان کشورمان که در حال حاضر دوران مصدومیت پارگی رباط صلیبی خود را می‌گذراند دارد و بسیاری معتقدند او با سن کم خود می‌تواند یکی از آینده‌سازان فوتسال بانوان کشورمان باشد و در سالهای پیش رو جانشین فرشته کریمی شود.

اتفاقی که با توجه به درخشش او در سالهای اخیر، دور از دسترس نیست و خانم گلی در نخستین دوره رقابت های فوتسال  تورنمنت کافا او را به این مهم نزدیک‌تر کرد؛ اصلا بعید نیست با توجه به درخشش او در کافا 2020، او یکی از مسافران تیم ملی در راه جام ملتهای آسیا کویت هم باشد. رخدادی که می‌تواند مانند میانبر در راه فوق ستاره شدن او و عبور از پله های ترقی باشد.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker