تیم های ملیفوتسال بانوان

مصائب اقتدار مطلق یا آنها رقیب خوبی نیستند

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال دختران ایران در مسابقات جام کافا با حضور تیم‌های آسیای مرکزی به ۳ پیروزی قاطع و یک طرفه دست یافته است.

به گزارش اخبار فوتسال بانوان فوتسال کمپ و به نقل از آی دبلیو اسپورتس ، حضور در مسابقات تورنمنت کافا برای تیم ملی فوتسال دختران زیر ۲۰ سال ایران از این نظر قابل توجه است که این رده سنی مسابقاتی در سطح آسیا ندارد و شرکت در  تورنمنت کافا ، تشکیل تیم جوانان را از نظر کسب نتیجه توجیه می‌کرد.

تورنمنت کافا به اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی گفته می‌شود که در آن کشورهای آسیایی مشتق شده از شوروی سابق به همراه ایران و افغانستان در آن عضو هستند و این کشورها در سال‌های اخیر با برگزاری مسابقات منظم فوتبال زنان و اکنون فوتسال زنان به رشد فوتبال و فوتسال زنان کمک می‌کنند.

تیم ملی فوتسال زیر 20 سال بانوان
مصائب اقتدار مطلق یا آنها رقیب خوبی نیستند

در فوتسال، بر خلاف فوتبال این ایران است که به کافا اعتبار می‌دهد. در حقیقت رویارویی تیم‌های ضعیفی چون تاجیکستان، افغانستان و ترکمنستان با ایران در این مسابقات فرصت ارزشمندی برای آنها پدید آورد تا از دختران فوتسالیست ایران چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

ایران در تورنمنت کافا ابتدا تاجیکستان را ۱۵ بر صفر برد، سپس ۱۶ بر صفر افغانستان را شکست داد و در بازی سوم هم ۱۲ بر صفر ترکمنستان را از پیش رو برداشت. این نتایج فاصله فوتسال زنان ایران با کشورهای آسیای مرکزی را نشان داد. در غرب آسیا هم اوضاع همین است و کشورهای غرب توان رقابت با ایران را ندارند.

به عبارت دیگر نسل جدید تیم ملی فوتسال بانوان ایران حضور ایران در جمع برترین‌های آسیا تا سال‌های سال را تضمین می‌کنند. فقط می‌ماند حفظ قهرمانی قاره که البته رقبایی در شرق آسیا داریم. شاید اگر تورنمنتی به جای تورنمنت کافا وجود داشت که در آن تیم‌هایی مثل تایلند، چین و ژاپن که روی فوتسال سرمایه گذاری کرده‌اند، در آن حضور داشتند می‌توانستیم آن تورنمنت را محکی از نظر فنی ارزشمند قلمداد کنیم.

با این وجود، اعزام به کافا با توجه به اینکه دختران فوتسالیست در این بازه سنی فرصت دیگری برای اعزام ندارند اقدام مثبتی بود. آنچه باید انجام شود حفظ تیم ملی جوانان به عنوان تیم پشتیبان تیم ملی بزرگسالان و رها نشدن تیم است.

فراموش نکنیم که شالوده این تیم در دورانی نهاده شد که شهناز یاری و فاطمه شریف قرار بود تیم ملی جوانان را به المپیک جوانان در آرژانتین ببرند و گفته می‌شود بیش از ۲ سال روی این تیم کار کردند اما در نهایت اعزامی انجام نشد.

تیم ملی فوتسال زیر 20 سال بانوان
مصائب اقتدار مطلق یا آنها رقیب خوبی نیستند

میراث کار ریشه‌ای بر روی آن تیم و همچنین ایثار باشگاه‌های فوتسال در سراسر کشور در میدان دادن به جوان‌ها امروز تیمی را ایجاد کرده است که امید را نوید می‌دهند. تیمی که هدایت آن به نیلوفر اردلان سپرده شده و تجربیات اردلان نیز برای بازیکنان جوان پرثمر خواهد بود.

با راه اندازی قریب الوقوع جام جهانی فوتسال زنان در سال های آینده این نسل از بازیکنان جوان نقشی کلیدی در آینده فوتسال ایران دارند. به همین دلیل است که آن ها باید جدی گرفته شوند. این بدان معنی است که فراموشی تیم جوانان پس از کافا بازگشت به عقب خواهد بود. ایستادگی لیلا صوفی زاده پای تیم ملی جوانان در این زمینه نقشی مهم دارد.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker