فوتسال بانوانمصاحبه ها

شیربیگی پس از کسب عنوان ششمی در جهان: با این شرایط نباید انتظار بیشتری داشت

ملی‌پوش فوتسال بانوان گفت: در مسابقات کمی شرکت می‌کنیم و با این شرایط نمی‌توانیم خودمان را با بازیکنانی که در سطح جهانی بازی می‌کنند، مقایسه کنیم.

به گزارش اخبار فوتسال بانوان فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “تسنیم” ، سارا شیربیگی در انتخاب برترین‌های فوتسال سال 2019 در جایگاه ششم جهان قرار گرفت. او این عنوان را با توجه به نداشتن مسابقات برون مرزی خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: در مسابقات کمی شرکت می‌کنیم و با این شرایط نمی‌توانیم خودمان را با بازیکنانی که در سطح جهانی بازی می‌کنند، مقایسه کنیم.

در انتخاب برترین‌های فوتسال سال 2019 عنوان ششم را کسب کردی، این عنوان برایت رضایت بخش بود؟

به نظر من نتیجه بدی نبود. با شرایطی که داریم نباید انتظار بیشتری داشت. ما در مسابقات کمی شرکت می‌کنیم یعنی فقط بازی‌های آسیایی را داریم و نمی‌توانیم خودمان را با سایر بازیکنانی که در سطح جهانی بازی می‌کنند، مقایسه کنیم. من و سایر بازیکنان و مربیان و داوران فوتسال ایران قابلیت‌های خیلی زیادی داریم که اگر مسابقات جام جهانی همیشه برگزار شود و در رقابت‌های زیادی فراتر از آسیا شرکت کنیم رتبه ما سال به سال بالاتر می‌رود.

یعنی استعداد و پتانسیل زیادی در فوتسال بانوان وجود دارد و نیاز به مسابقات برون مرزی بیشتری دارید؟

بله. قابلیت‌ها و استعدادها خیلی زیاد است. فقط نیاز به این است که بیشتر حمایت شویم و در مسابقات بیشتری شرکت کنیم.

سال 98 چطور بود؟

سال 98 مسابقه ملی نداشتیم فقط مسابقات لیگ بود که به نظر من خیلی خوب پیش رفت. واقعاً همه چیز منظم بود و اصلاً تیم ضعیفی در لیگ برتر نداشتیم که خیلی خوب است و فوتسال ما به آن نیاز داشت. از طرفی بازیکنان جوان در لیگ وارد شده و توانایی‌های خودشان را نشان دادند که خبر خوبی برای تیم ملی است چرا که فوتسال بانوان ایران در سال‌های آینده هم می‌تواند مدعی قهرمانی شود.

تغییر تیمت هم اتفاق خوب و عاقلانه‌ای بود؟

هیئت خراسان تیم خیلی خوبی است. من سال گذشته انتقال جنجالی از نامی‌نو اصفهان به هیئت خراسان داشتم و همیشه نگران بودم که تیم خوبی نباشد، اما خدا را شکر همه چیز خوب بود. شاید بگویم بهترین سال ورزشی من امسال در تیم خراسان بود. همه چیز خوب پیش رفت و امیدوارم همه چیز فراهم شود تا به هدف مدنظرمان در لیگ برتر دست یابیم. اول فصل نمی‌دانستم چه اتفاقی می‌افتد تیم نامی نو اصفهان هم شرایط خوبی داشت، اما خدا را شکر شرایط آن‌گونه که می‌خواستم پیش رفت. از مسئولان هیئت خراسان رضوی که از تیم بانوان بدون کم و کاستی حمایت می‌کنند، تشکر کرده و فکر می‌کنم در همه شهرها به چنین مسئولانی نیاز داریم.

سارا شیربیگی
شیربیگی پس از کسب عنوان ششمی در جهان: با این شرایط نباید انتظار بیشتری داشت

تیم ملی چطور؟

سال 97 با ایتالیا، اوکراین و روسیه بازی‌های دوستانه خوبی داشتیم و نتیجه آن منجر به قهرمانی ما در آسیا شد، اما بعد از این رقابت‌ها هیچ کاری نکردیم یعنی فعالیت ما در رده ملی تعطیل بود.

شرایط فوتسال بانوان و آقایان در مقایسه با قبل بهتر نشده است؟

اگر بانوان و آقایان را مقایسه کنید شرایط به همان نسبت تغییر کرده است. من از سال 89 که در لیگ برتر هستم شرایط روز به روز بهتر می‌شود، اما اگر آقایان را با بانوان مقایسه کنیم اختلاف بین آقایان و بانوان هنوز وجود دارد.

به‌عنوان بازیکن فوتسال بانوان که در رده ششم جهان قرار گرفته‌ای، چه خواسته‌ای داری؟

اسپانسرهایی که در فوتسال بانوان داریم خوب نیستند. البته به اسپانسرها حق می‌دهم، چون دیده نمی‌شوند. یک تیم و شرکتی که از تیم بانوان حمایت می‌کند باید جایی دیده شود، اما کجا؟ یکی دو سال خانواده‌ها به سالن مسابقات می آمدند که امسال این امکان وجود نداشت. ما سال‌های قبل عکاس و فیلمبردار و پخش بازی‌های لیگ را از طریق اینترنت داشتیم و فیلم مسابقات ما را در برخی برنامه‌های تلویزیونی نشان می‌دادند.

فکر می‌کردیم شرایط‌مان روز به روز بهتر می‌شود، اما امسال همه چیز به سال 89 که من به لیگ آمده بودم، برگشت. به نظر من رسانه‌ها در پیشرفت و دیده شدن تیم‌های باشگاهی تأثیر زیادی دارند. اگر این اتفاق رخ دهد فوتسال ما خیلی پیشرفت می‌کند، چون هر چقدر رسیدگی شود شرایط روز به روز بهتر می‌شود.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker