اخبار بازیکنانمصاحبه ها

آقاپور:باخت به ژاپن یک اتفاق بود

ستاره تیم ملی فوتسال جوانان و نامزد کسب عنوان برترین بازیکن جوان سال 2019 جهان در مصاحبه ای از مسائل مختلف گفت

به گزارش فوتسال کمپ ، سالار آقاپور ستاره سالهای آینده فوتسال ایران که به تازگی برای کسب عنوان برترین بازیکن جوان سال 2019 جهان نیز انتخاب شده است در مصاحبه ای از باخت به ژاپن و سایر مسائل صحبت کرده است.

خودتان را معرفی کنید.متولد چه سالی هستید و از چه زمانی فوتسال را شروع کرده اید؟
من متولد اسفندماه ۷۸ در ارومیه هستم. فوتبال بازی کردن را از همان دوران بچگی در کوچه شروع کردم و استعداد خوبی داشتم. بعدها در تیم منتخب مدرسه حضور داشتم، آقای شیخ‌لو بازی‌های من را دید و پسندید. توسط ایشان هم به باشگاهی در ارومیه پیوستم و در مسابقات استانی و کشوری بازی کردم.

خانواده ورزشکاری دارید؟خانواده مخالف ورزش شما نبودند؟نگفتند باید بیشتر به تحصلی فکر کنید؟

خیر، اصلاً. من تنها ورزشکار حرفه‌ای خانواده هستم.

نه، خدا را شکر مشکلی از این بابت نداشتم و خانواده‌ام همراهم بودند. می‌گفتند درست را بخوان و بازی‎ات را هم انجام بده.

متولد شهری ، مهد والیبال ایران هستی.رابطه ات با والیبال چطور است؟

من از اول در فوتبال استعداد داشتم و به همین خاطر به سمت فوتبال خیابانی رفتم. خانواده‌ام همیشه تشویقم کردند.به والیبال هم علاقه داشتم، اما بیشتر فوتبال بازی می‎کردم. البته الان در بیرون اگر بخواهم بازی کنم، قطعاً والیبال را ترجیح می‎دهم، چون فوتبال خطرناک است.

با تیم ملی فوتسال زیر 20 سال چهره شدی اما متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیدید.آیا نا امید شدیده اید؟علت چه بود؟

تیم ما تیم خوبی بود و نتایج خوبی گرفت. مقابل ژاپن هم تا ۳۷ ثانیه مانده به پایان بازی، از حریف پیش بودیم اما در ادامه اتفاقاتی رخ داد که نتوانتسیم به فینال برویم. هم بدشانسی آوردیم و هم داور دو خطای هند بازیکنان ژاپن را نگرفت و خلاصه باختیم.این اصلاً ربطی نداشت. ژاپن سال‌های سال بود که نتایج خوبی در فوتسال می‌گرفت. آن باخت یک اتفاق بود. ان‌شاءالله در دوره‌‎های بعد بتوانیم آن اتفاقات را جبران کنیم.

از تیم فوتسال مس سونگون بگو.در مورد فینال لیگ برتر فوتسال نظرت چیست؟

لطف خداوند بود. مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا در تبریز برگزار می‌‎شد و مدیرعامل و مربی تیم مس سونگون هم بازی‌ها را می‌دیدند. به هر حال بعد از مسابقات به من پیشنهاد دادند و من به این تیم پیوستم. خدا را شکر قرارداد خوبی هم بستیم و ان‎شاءالله بتوانیم قهرمان لیگ شویم.

این موضوع ( تعطیلی لیگ برتر فوتسال ) به نفع هیچ تیمی نیست و به ضرر بازیکنان است. بعضی از بازیکنان ما ساکن شهرهایی هستند که ویروس کرونا در آنها بیداد می‌کند. آنها به شهرهای‎شان رفته‌اند و مجبورند در خانه بنشینند و طبیعی است که در این شرایط بدن افت می‎کند. امیدوارم این بیماری هرچه سریع‎تر تمام شود و همه مردم به سر کارهای خود برگردند.

از نامزد شدنت برای کسب عنوان برترین بازیکن جوان سال 2019 بگو.الگویت چه کسی است؟

فقط خدا را شکر کردم. ان‌شاءالله خدا نظر داشته باشد و بتوانم این عنوان را کسب کنم. امیدوارم بتوانم در آینده نیز جزو برترین‌های جهان در رده سنی بزرگسالان شوم.

قبلاً الگو داشتم، اما الان خودم الگوی خودم هستم! سعی می‌‎کنم هر روزم بهتر از روز گذشته باشد. اما از نظر اخلاقی آقای جاوید را خیلی دوست دارم و از لحاظ نوع بازی هم کار آقای فخیم را می‌پسندم.

سالار آقاپور
آقاپور:باخت به ژاپن یک اتفاق بود

به کدام بازیکن خارجی علاقه داری؟

فالکوئو را خیلی دوست دارم. البته هر کس کارهای خوب انجام بدهد را دوست دارم، چه ایرانی باشد و چه خارجی.

 امسال تیم نود ارومیه در لیگ دسته اول فوتبال گشور حضور دارد و در اولین سال خود عملکرد خیلی خوبی داشته است، بازی‌های این تیم را هم دنبال می‌کنی؟
نه، خیلی دنبال نتایج فوتبال نیستم. گاهی وقت‌ها فقط بازی‎های لیگ برتر فوتبال را از تلویزیون تماشا می‌‎کنم.

طرفدار تیم خاصی هم هستی؟
در ایران فقط تراکتور و در اروپا هم رئال مادرید.

به نظرت چرا ارومیه در فوتبال و فوتسال نتوانسته است به جایگاه بهتری همچون والیبال که پایتخت والیبال ایران نیز شناخته می‌شود، دست یابد؟
در ارومیه استعدادهای زیادی وجود دارد، اما ما اسپانسر و حامی نداشتیم. بازیکنان خوبی داریم که در حد لیگ برتر هستند. خدا انگیزه و استعداد داده، اما در ارومیه متاسفانه اسپانسر پیدا نمی‌‎شود.

چه برنامه‎‌هایی برای سال ۹۹ داری؟
ان‌شاءالله می‎خواهم سال را با انگیزه شروع کنیم و با ایمان و قدرت کافی جلو بروم. در ابتدا دوست دارم قهرمان لیگ برتر شویم.

از آرزوهایت برای‎مان بگو.
اولین آرزو و دعایم، ظهور امام زمان (عج) است. برای خودم هم آرزو دارم که با تیم ملی به جام جهانی بروم و جام‎های قهرمانی را بالای سر ببرم.

بهترین عیدی که در عید نوروز گرفته‌ای چه چیزی بوده است؟
سلامتی خانواده، بهترین عیدی است.

یک دروغ سیزده بگو:
بهترین بازیکن جوان جهان نمی‎شوم!

صحبت پایانی؟
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که به اینجا رسیدم. همچنین از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که پشتم بودند و همیشه از من حمایت کردند. همچنین از مربی‎ام، آقای شیخ‌لو و مسئولان مس تشکر می کنم.

 

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker