تیم های ملیفوتسال بانوان

سرمربی تیم ملی: فوتسال زنان سال بدی را پشت سر گذاشت

یاری : فشرده بودن لیگ برتر و مصدومیت ملی‌پوشان و لغو دیدارهای این فصل در کنار دیدارهای دوستانه و اردوها بدترین سال فوتسال زنان را رقم زد.

به گزارش اخبار فوتسال بانوان فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “ایرنا”، شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان از سالی 98 به عنوان ،  “سالی بعد برای فوتسال بانوان ”  یاد کرد.

«شهناز یاری» دیروز در گفت و گویی  درباره سالی که برای تیم ملی فوتسال زنان گذشت، اظهار داشت: در مجموع سال ۹۸ برای فوتسال کشورمان سال خوبی نبود و فقط یک لیگ خوب داشتیم که آن هم بدلیل شیوع ویروس کرونا، لغو شد. این امر شرایط چهار تیم صدر جدولی را بدتر از گذشته می‌کند زیرا معلوم نیست که چه زمانی باید دوباره به حساس‌ترین مرحله لیگ بازگردند.

وی افزود: سال ۹۸ یک سال پرآسیب برای لیگ ما بود و در تمام این سال‌ها به این شدت مصدوم نداشتیم. یکی از بدترین سالهای فوتسالیست‌ها بود. از طرفی کنسل شدن مسابقات دوستانه با روسیه و چین یکی دیگر از اتفاقات بد ما بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی آسیا، تاریخ جدید برگزاری آن را اعلام نکرده است. امیدوارم فوتسال زنان در سال جدید چنین بحران‌هایی را تجربه نکند. برای این امر نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و بودجه خوبی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم  همه چیز به روال عادی برگردد و  ما هم بتوانیم دوباره تمرینات را شروع کنیم. تا زمانی که از سلامت بازیکنان مطمین نباشیم از گذاشتن اردو خودداری می‌کنیم زیرا سلامت بازیکنان مهم‌تر از بازی‌های آسیایی است. اکنون برنامه‌ای به ملی‌پوشان دادیم تا در منزل یا فضای آرام، پاک و سالم تمرینات را انجام دهند و از نظر آمادگی بدنی در شرایط متعادلی باشند و برای بعد از عید به مشکل نخورند. هرچند باید از همه چیز را از صفر شروع کنیم.

تیم ملی فوتسال بانوان
سرمربی تیم ملی: فوتسال زنان سال بدی را پشت سر گذاشت

یاری یادآور شد: در لیگ برتر خیلی خوب کار کردیم اما از نظر آموزش، فدراسیون فوتبال کلاسی برگزار نکرد. ۶ سال است که دوره مربیگری سطح ۲ را گرفته‌ایم و منتظر برگزاری دوره سطح ۳ هستیم اما فدراسیون کلاسی نمی‌گذارد. ما نیاز بیشتری به برگزاری کلاس‌های فیفا و پیشرفته فوتبال یا بازآموزی داریم و مربیان نیاز دارند تا اطلاعات خود را بروز کنند اما این اتفاق نمی‌افتد.

وی عنوان کرد: امسال هیچکدام از برنامه‌های تیم ملی عملی نشد.  اردوی ۵ تا ۱۲ فروردین نیز لغو شد. احتمال دارد کل فروردین را از دست بدهیم. در حالی که مهم‌ترین قسمت کارمان این بود که لیگ تمام شود. از فروردین تا رقابت‌های قهرمانی آسیا  سه ما فرصت داشتیم اما با تعطیلی لیگ دودش به چشم تیم ملی می‌رود.  زیرا  باشگاه‌ها نمی‌توانند بازیکنان را در اختیار ما بگذارند و یک‌ماه اینگونه هدر می‌رود.

یاری همچنین گفت: آرزو می‌کنم همه مردم عزیز کشور با رعایت بهداشت و جدی گرفتن ویروس کرونا که در تمام دنیا خیلی جدی با آن برخورد می‌کنند این مساله را جدی بگیرند و در سلامت کامل باشند و یک سال خوب را شروع کنند.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker