فوتسال بانوانمصاحبه ها

مظفر:کرونا ترمز تیم ملی فوتسال بانوان کویت را کشیده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان از ویروس کرونا و ترس از هم گرویی با ایران گفت.

به گزارش اخبار فوتسال بانوان فوتسال کمپ ، شهرزاد مظفر ، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان ایران و سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال بانوان کویت از شرایط فوتسال بانوان کویت  و ترس از همگرویی تیم های ملی فوتسال ایران و کویت در مسابقات آینده گفت.

از حال و هوای این روز‌های خود بگویید؟
دلم برای همه بانوان فوتسالی تنگ شده است. می‌دانم این روز‌ها حال و هوای خیلی از ورزشکاران خوب نیست، ولی برای همه دوستان آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم زودتر ویروس کرونا از بین برود و مردم کشورم بتوانند در آرامش سال ۹۹ را سپری کنند.

خودتان در خانه مانده‌اید؟
بله، من در خانه هستم و تنها در یک سالن بدنسازی که نزدیک محل اقامتم هست هر روز تمرین می‌کنم. ضمناً در طول روز برنامه ریزی‌های تیم ملی را انجام می‌دهم.

چه مدتی است که به ایران نیامدید؟
۵ و ۶ ماهی است که به ایران نیامدم. تصمیم داشتم برای نوروز به تهران بیایم، ولی بخاطر شیوع ویروس کرونا متاسفانه پرواز‌ها کنسل شد و نتوانستم بیایم.

امسال نسترن مقیمی هم در کویت بود، چقدر حضورش در العربی موثر بود؟
بله خیلی خوشحال بودم که او به کویت آمد. نسترن الگوی بسیار خوبی از نظر فنی و اخلاقی در اینجا شناخته شد. خیلی دوستش داشتند و نقش بسیاری در قهرمانی العربی داشت. خوشحالم از اینکه یک ایرانی توانست نماینده خوبی از فوتسال کشورمان باشد.

چقدر شما در انتقال او تاثیرگذار بودید؟
البته ابتدا فرشته کریمی را می‌خواستند، ولی بعد از آسیب دیدگی اش من نسترن را پیشنهاد دادم و تنها از نظر فنی تاییدش کردم. مابقی انتقالاتش از طریق مدیر برنامه هایش صورت گرفت.

در لیگ کویت شرایط چطور است؟
سال ۲۰۱۸ به اینجا آمدم. لیگ را با برنامه ریزی خوبی آغاز کردیم و در دومین سال آن شرایط بهترشد، با حضور بازیکنان خارجی هم جذابیت بهتری پیدا کرد. پنج تیم بازیکن خارجی جذب کردند، تیم الکویت با نسترن مقیمی (ملی‌پوش ایران) قرارداد بست. کاپیتان تیم ملی بحرین و بازیکن بسیار خوبی هم از لبنان به تیم‌ها اضافه شدند که سطح لیگ را بالا بردند. از طرفی مسابقات را رفت و برگشتی برگزار و پلی‌آف هم داشتیم. امسال هم، چون جام ملت‌های آسیا نداریم لیگ را زود و طولانی خواهیم کرد.

شهرزاد مظفر
مظفر:کرونا ترمز تیم ملی فوتسال بانوان کویت را کشیده است

از تیم ملی این کشور چه خبر؟
تیم ملی کویت را اسفند سال گذشته بعد از تماشای دو هفته از لیگ تشکیل دادیم. یک ماه بعد ترکمنستان و بحرین برای برگزاری بازی دوستانه به کویت آمدند تا تیم ملی هویت خود را پیدا کند. سپس در کمپ کرواسی با چهار تیم باشگاهی قوی مسابقه دادیم که نتیجه آن دو برد و دو باخت بود و با فضای حرفه‌ای آشنا شدند. در ادامه عازم تورنمنت چین شدیم و با تیم‌های تایلند، نیوزلند و چین بازی کردیم. بازی دوستانه با افغانستان و لبنان و برگزاری مسابقات خلیج فارس با حضور بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیگر برنامه‌های تیم ملی بود.

الان تمرین دارید؟
کرونا ترمز تیم کویت را کشید. اجازه تمرین نداریم. تمام اماکن ورزشی هم تعطیل و تجمعات ممنوع اعلام شد. در نتیجه به بازیکنان برنامه‌های انفرادی داده‌ایم و آن‌ها را از طریق یک اپلیکیشن کنترل می‌کنیم.

امسال نیز دوباره شاگردان شما در جمع بهترین‌های جهان بودند!
برای فرزانه توسلی و سارا شیربیگی خیلی خوشحالم و به هر دو آن‌ها تبریک گفتم. هر موفقیتی برای ایران به دست بیاید خوشحال می‌شوم، به ویژه برای بازیکنانی که با آن‌ها کار کرده‌ام، چون به آن‌ها علاقه خاصی دارم و مثل خواهران کوچک‌تر من هستند. به خانم گلاره ناظمی هم که مایه افتخار داوری ایران در جهان است، تبریک می‌گویم.

با وجود بسیاری از مشکلاتی که در فوتسال بانوان وجود دارد باز چه مقامی را برای کشورمان در جام ملت‌ها پیش بینی می‌کنید؟
ایران در هر شرایطی شانس قهرمانی در آسیا را دارند. کشورمان پتانسیل بالایی دارد. امیدوارم هر چه زودتر شرایط عادی شود و تیم ملی اردو‌های خود را برگزار کند. تیم ایران از نظر کادر فنی و بازیکن شرایط خوبی دارد.

سال ۹۸ برای شما چگونه گذشت؟
سال بسیار پرچالشی داشتم. در کویت باید با دست خالی چیزی را بسازم که از نقطه صفر باید شروع می‌شد.

دوست دارید دوباره به تیم ملی ایران برگردید؟
همیشه نسبت به آن کشش دارم؛ لیگ و کار کردن با بازیکنان ایران جذاب و دوست داشتنی است. گاهی دلم تنگ می‌شود، اما در کویت تعهدی داده‌ام و کاری را شروع کرده‌ام که دلم می‌خواهد نتیجه آن را ببینم. باید ببینم شرایط به چه صورت پیش می‌رود، اما ایران برای من جز گزینه‌هاست و همیشه دوست دارم برگردم.

اهل فیلم دیدن هستید؟
بله، مخصوصا در این روز‌های کرونایی که زیاد فیلم می‌بینم.

شعر و کتاب هم می‌خوانید؟
بله کتاب خواندن را خیلی دوست دارم.

اگر فوتسالیست نمی‌شدید علاقمند به چه کاری بودید؟
هیچ وقت در این باره فکر نکردم. واقعا نمی‌دانم.

اگر در جام ملت‌ها با ایران همگروه شوید چه احساسی دارید؟
آرزو می‌کنم که این اتفاق نیافتد، چون اولاً از نظر احساسی دچار مشکل می‌شوم و در درجه دوم از تیم ملی گل‌های بسیاری خواهم خورد و ابرویمان می‌رود. من مطمئناً در آن دیدار دوست دارم ایران ببرد.

قراردادتان تمدید می‌شود؟
هر چند ۶ ماهی از قراردادم مانده، ولی مسئولین فدراسیون کویت علاقه زیادی به تمدید آن دارند. فکر می‌کنم تا یکسال دیگر تمدید شود.

حرف پایانی؟
آرزو می‌کنم که مردم عزیز ایران به سلامت از این بحران عبور کنند و هر چه سریعتر به شرایط عادی خود برگردند.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker