اخبار فوتسال تهرانمصاحبه ها

مصاحبه نوروزی،محمود شوقیان از مربیان قدیمی استان

به مناسب نوروز 99 مصاحبه ای با پیشکسوت فوتسال تهران منتشر شده است

به گزارش اخبار فوتسال تهران فوتسال کمپ و به نقل از کانال رسمی اطلاع رسانی  “هئیت فوتبال استان تهران ” ، مصاحبه ای با پیشکسوت فوتسال استان تهران آقای محمود شوقیان به شرح زیر انجام شده است.

سلام . خودتون رو معرفی میکنید ؟

محمود شوقیان هستم ۴۰ سال سن دارم .۱۰ سال در عرصه مربیگری فوتسال تهران فعالیت می کنم .دارای مدرک دانشگاهی مهندسی کامپیوتر – نرم افزار هستم .همچنین مدرک C آسیا در فوتبال و سطح یک فوتسال آسیا هستم

از سابقتون بگید .

بنده بعد از دوران بازی ابتدا در تیم توسن مربیگری را بعنوان دستیار آقای اکبر زرین قلم شروع کردم و بعد از دو فصل دستیاری در ادامه با اعتماد جناب آقای مهندس شاهی مقدم بعنوان‌ سرمربی تیم صنعت کالا فعالیت خود را در این عرصه شروع کردم و به ترتیب سرمربیگری تیم های صنعت کالا ۲ فصل ، توسن ۲ فصل ، سفیر گفتمان ، توسن و ایراکام را در رده باشگاه تجربه کردم .

شما داخل لیگ بزرگسالان تهران هم بازی کردین و هم مربیگری ، به نظرتون کدوم لذت بخش تره ؟

واقعیت برای من مربیگری بسیار لذت بخش تر است .
بدلیل اینکه فوتسال بازی لحظه ها ، اندیشه ها و تدبیر مربیان است و در واقع برای هر مربی بازی فوتسال همانند شطرنج می باشد و می بایست برای تک تک‌ لحظات و همه شرایط بازی برنامه های مختلفی داشته باشید و همیشه چالشهای مختلف و جدید پیش رو خواهید داشت

به اینکه در رده های پایه مثل نونهالان و نوجوانان بپردازید فکر کردید ؟

به نظر من فوتسال پایه نیازمند تیم های بزرگسال قدرتمند و با برنامه است زیرا سرمایه گذاری و رشد و تربیت بازیکن از رده های پایه اگر به سرانجام نرسد همین وضعیتی است که در فوتسال پایه حال حاضر حاکم است که مربیان زحمت کش بازیکنان بسیار خوب را تربیت کرده و در زمانی که این بازیکنان به رده بزرگسالان میرسند دیگر شما از نتیجه کار خود و یا باشگاه نمی توانید بهره ببرید و شاید خیلی از این استعداد ها بدلیل اینکه نتوانند تیم خوبی در رده بزرگسالان پیدا کنند از عرصه فوتسال خارج شوند.

چرا همیشه دوم میشید ؟

واقعیت دلیل این اتفاق تکراری را نمی دانم
اما اعتقاد دارم هرکسی بیشتر زحمت بکشد باید نتیجه کار خود را ببیند
اما هر نایب قهرمانی برای من تجربه ای جدیدی بود من تلاشم را بیشتر می کنم تا انشاا.. در نوبت های بعدی حتما این اتفاق تکرار نشود.
اما میشود طور دیگری هم نگاه کرد که در اکثر مواقع من یک پای فینال بودم و این دستاورد خوبی است

بهترین اتفاق سال ۹۸ ؟

بهترین اتفاق فوتسالی امسال برای من فینال جام‌حذفی فوتسال کشور بود که‌ شاید با برنامه ریزی و تصمیمات بهتر برای این بازی نتیجه بهتری کسب می شد.

به نظرتون امسال تیم های بزرگسالان استان پیشرفت بیشتری کردن ؟

بله ، به نظر من فوتسال تهران با ظرفیت های فراوان خود قدرت داشتن ۲ تیم بومی در همه رده های کشوری را دارد ، و هر ساله فوتسال تهران با داشتن مربیان خلاق و با دانش رشد چشمگیری داشته است .
من اعتقاد دارم مربیان فوتسال تهران ، بزرگترین دارایی این استان در جهت حفظ و اعتلای این ورزش هستند چون این دوستان اکثرا علاوه بر مربیگری ، سرپرست ، مدیر اجرایی ، تدارکات و… هستند و بار اصلی تیمداری را برعهده میکشند .
من حتی امسال تیم های تهرانی که در رده کشوری حاضر بودند را دیدم که سرمربی مظلومانه بار کلی تیم را به دوش میکشید.

فوتسال استان تهران
مصاحبه نوروزی،محمود شوقیان از مربیان قدیمی استان

ارزوتون ؟
حل معضل فعلی مردم دنیا ، یعنی بیماری کرونا و سلامتی همه هموطنان عزیزم و شروع مجدد فعالیت های ورزشی آرزوی فعلی بنده است

اما آرزوی فوتسالی بنده ، بنا شدن باشگاه های واقعی برای فوتسال در استان تهران ، با هدف گذاری مشخص است
بدین معنی که ساختار واقعی یک باشگاه از منابع مالی مشخص ، نیروی انسانی کامل برای اداره یک تیم و زمین های تمرین مستقل نیاز ابتدایی یک باشگاه فوتسال است که به نظر من هیچ تیم تهرانی در حال حاضر تمام المانهای ذکر شده را بطور کامل ندارد و به شخصه آرزو دارم در چنین تیمی مربیگری کنم

حرف آخر

جا داره از همه کسانی که در این چند ساله از بنده حمایت کردند و به بنده اعتماد داشتن کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم
همسرم ، همکاران گرانقدرم در کادرفنی ایراکام جناب آقایان وحید سعادتی، جواد فرجی، داود شریفی و شاهین سیفی و جناب آقای امیر زمانی کیا عزیز مدیر تیم ایراکام کمال قدردانی را داشته باشم.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker