تیم های ملیمصاحبه ها

تاج: اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، لیگ هم متضرر و کم طرفدار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ، در نشست هم اندیشی پیرو تیم ملی فوتسال ، مطالبی را مطرح کرده است.

به گزارش فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، مهدی تاج در نشست هم‌اندیشی فوتسال جهت حمایت از برنامه‌های تیم ملی تیم ملی فوتسال در مسابقات 2020 آسیا پس از خیر مقدم و تشکر از حاضرین در این نشست گفت: بهترین کسانی که می‌توانند در مورد فوتبال یا فوتسال کشور تصمیم‌گیری کنند، حاضران این نشست هستند. هیات‌های فوتبال استانها و باشگاه‌ها که هر روز درگیر فوتسال هستند و با مشکلاتش دست و پنجه نرم می‌کنند. همه در مورد فوتبال صحبت می‌کنند چون فوتبال فضایی را فراهم می‌کند که هر کسی درباره آن صحبت می‌کند. اما این جلسه را برگزار کردیم که از نزدیک مسائل حوزه فوتسال را بررسی کنیم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که شخصا در این نشست حضور پیدا کنم.

رییس فدراسیون در ادامه گفت: حاصل یک لیگ معتبر و جاندار، تیم ملی قدرتمند می‌شود. بدون داشتن لیگ می‌توان به صورت گلخانه‌ای چند بازیکن را دور هم جمع کرد تا با آنها کار کنیم، ممکن است به این صورت قهرمان هم بشویم، اما این قهرمانی ادامه‌دار نیست و یک سال بعد تاثیر آن نمود پیدا خواهد کرد. اگر لیگ را فدای تیم ملی کنیم حاصلش در کوتاه‌ مدت خوب است، اما در دراز مدت جواب نمی‌گیریم. حتی در جلسه کمیته فنی هم گفتم که می‌توانیم لیگ را تعطیل کنیم و فقط به تیم ملی بپردازیم، اما در سال آینده نتیجه این تصمیم را می‌بینیم. عده‌ای ممکن است در لیگ شرکت نکنند و عده‌ای ممکن است لیگ را نیمه‌کاره رها کنند. این موضوع به نفع ما نیست ما باید یک لیگ پویا داشته باشیم.

نشست هم اندیشی پیرو تیم ملی فوتسال
تاج: اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، لیگ هم متضرر و کم طرفدار می‌شود.

تاج در ادامه تصریح کرد: از طرفی مدیران عامل باشگاه‌ها هم باید بدانند اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، خاک مردگی روی فوتسال ریخته می‌شود و تیم ملی ما رونقی نخواهد داشت و عقب خواهیم افتاد. وقتی تیم ملی سرحال نیست لیگ هم پرطرفدار نخواهد بود در واقع همه نگاه‌ها به هم وصل هستند. هم به لیگ و هم به تیم ملی. می‌بینیم که بقیه کشورها به خوبی رشد کردند و زمانی بحث 10 گل و 8 گل زدن بود، اما اکنون اینطور نیست. در حال حاضر تایلند یک رقیب جدی است. در کلمبیا به ناظم الشریعه گفتم که چرخ آسیا در حال رشد است، به برد می‌رسیدیم اما این کار به سختی انجام می‌شد، نباید از پشتوانه‌سازی غافل شویم. سرمربی و تیم ملی خوبی داریم، اما اگر پشتوانه‌سازی نکنیم حتما یک جایی آسیب خواهیم دید. چیزی که با حضور امثال علی صانعی ها در حال انجام است. پس رشد تیم های رده پایه به نفع تیم ملی ما خواهد بود.

رییس فدراسیون گفت: برای این کار باید یک فرمول داشته باشیم، هدف ما داشتن یک لیگ پویا و یک تیم ملی قوی است، برای این هدف باید قدم برداریم و هدفمان باید تبدیل به رفتار شود، باید لیگ را تبدیل به رفتار کنیم و هیات رییسه فوتسال باید این رفتار را چکش‌کاری کند. همه ما در یک زمینه فعالیت می‌کنیم، کشور پهناوری داریم که پر از استعداد است، در بازی‌های فوتسال جمعیت زیادی به ورزشگاه‌ها می‌آیند، طبق آماری که گرفتیم بعد از فوتبال در زمینه تماشاچیان، فوتسال قرار دارد و بعد از آن رشته‌های دیگر هستند. نباید این تماشاچیان را از دست بدهیم و لازمه این کار این است که به یک درآمد منطقی برسیم.

وی با اشاره به منابع درآمدی این فدراسیون تاکید کرد: عمده درآمد فدراسیون از محل فیفا بوده است، مقداری که ما از وزارت ورزش گرفتیم خیلی محدود است و در حد تأمین هزینه پرواز برخی تیم‌های ما است. به هر حال 18 تیم ملی داریم. از اینکه تیم ملی فوتسال ما در اختیار یک مربی با صلاحیت ایرانی است خیلی خوشحال هستم، هر چه داریم از خودمان است و درستش هم همین است و وقتی تیم سوم جهان هستیم نباید از جاهای دیگر نیرو وارد کنیم.

مهدی تاج
تاج: اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، لیگ هم متضرر و کم طرفدار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: یک شورای مشورتی برای آوردن بازیکن و مربی خارجی ایجاد کردیم که محور آن مشورتی است و اجباری هم در آن نیست و این کار به نفع همه است. چراکه اگر قرار است مثلا یک مربی خارجی بیاید باید باکیفیت باشد نه اینکه بازیکن یا مربی خودمان از او بالاتر باشد. من در ابتدای فصل هم گفته بودم که مواظب آوردن بازیکن خارجی باشید. با اینکه در تحریم‌های ظالمانه به سر می‌بریم اما با این حال هیچ اردویی را در فوتبال، فوتسال و فوتبال بانوان تا الان لغو نکردیم. ممکن است از برخی هزینه‌ها منصرف شده باشیم اما تمام اردوها را برگزار کردیم. کمپ خیلی خوبی داریم که از تولید به مصرف است و همه چیز آن مربوط به خودمان است و نیاز به بیرون نداریم.

تاج اضافه کرد: پیشنهاد من این است که یک جلسه هم‌اندیشی بسیار عالی برگزار کنیم تا ببینیم چه کار کنیم که تیم ملی را در رده های بالا نگه داریم و در رنکینگ پایین نیاییم، در فوتبال هم باید رنکینگ را پس بگیریم و تصورم این است که این اتفاق خواهد افتاد. در بحث درآمدی و قرارداد IPTV که با صدا و سیما بستیم، فوتسال و فوتبال ساحلی را هم در این زمینه قرار دادیم، عدد قابل ملاحظه‌ای به دست ما خواهد رسید که طی 5، 6 روز دیگر نهایی خواهد شد، آغاز خوبی است باید در شرایط دشوار محیطی رشد کنیم و انشاله در این جلسه با محور هم‌اندیشی همه حرف‌هایشان را می‌زنند، کسی هم دعوا ندارد، هر کسی که دعوا می‌کند حرف زدن بلد نیست، خوشبختانه در این جلسه غایبی نداریم.

وی در پایان گفت: من از همه عزیزانی که تشریف آوردند تشکر می‌کنم، مشکلات همه را می‌دانم، به نظر می‌رسد گرفتاری‌هایی که وجود دارد رو به بهبودی است و شرایط بهتر می‌شود، باید در مورد بحث‌های مختلف مانند امنیت ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنیم و یک تصمیم درست بگیریم.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker