مسابقات و لیگمصاحبه ها

افضل: تیم‌های پایه باید زیرنظرسرمربی تیم ملی بزرگسالان تمرین کنند

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: در اکثر کشورهای دنیا عرف و قانون این است که تیم‌های ملی پایه باید زیر نظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان فعالیت کنند.

به گزارش فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی “فارس” ، علی افضل در گفت‌وگویی ، در مورد عدم برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال و همچنین برگزاری لیگ در سال جدید اظهار داشت: ویروس کرونا نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح جهانی همه فعالیت‌های ورزشی و کسب و کار را تعطیل کرده است. ایران هم از این امر مستثنی نیست و با توجه به اعلام سازمان لیگ، هنوز زمان برگزاری فینال و شروع لیگ برتر در سال آینده مشخص نشده است.

وی گفت: بازیکنان‌ مس نزدیک به 2 ماه است از تمرین گروهی دور بوده‌ و در خانه تمرینات خود را ادامه داده‌اند اما مثل تمرینات گروهی موثر نیست. از طرفی فینال لیگ برتر در سال 98 هم به تعویق افتاده است. با صراحت می‌گویم برگزاری فینال لیگ کیفیت و جذابیت لازم را ندارد و اینکه قهرمان مشخص می‌شود، یک رفع مسئولیت برای سازمان لیگ است.

سرمربی تیم مس سونگون گفت:‌ همه می‌دانند که 90 درصد از بازیکنان تیم ملی در گیتی‌پسند و مس سونگون حضور دارند و با توجه به حساسیت فینال لیگ برتر، مطمئن باشید احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان تیم ملی زیاد است؛ آن هم در سالی که جام ملت‌های آسیا و جام جهانی را در پیش داریم. با توجه به شیوع کرونا ضرورتی را برای برگزاری لیگ نمی‌بینم. آن هم با توجه به گستردگی شیوع این ویروس در سطح کشور و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی جامعه و هر روز هم خبرهای بدی در رابطه با این بیماری می‌شنویم. البته سلامتی تماشاگران، بازیکنان، کادر فنی و مردم از همه چیز مهم‌تر است و نمی‌شود فینال هم مثل بازی‌های آخر پلی‌آف بدون تماشاگر برگزار کنیم که فقط یک رفع مسئولیتی برای سازمان لیگ باشد.

لیگ برتر فوتسال
افضل: تیم‌های پایه باید زیرنظرسرمربی تیم ملی بزرگسالان تمرین کنند

افضل در رابطه با  تشکیل تیم ملی فوتسال «ب» و اختلاف‌های تشکیل این تیم گفت: در این سال جدید که تیم ملی نیاز به آرامش دارد، همه ما باید اختلاف‌‌‌‌ها را کنار بگذاریم. از فدراسیون می‌خواهم تا دیر نشده هرچه زودتر یک جلسه تشکیل دهند و هم اعضای کادر فنی تیم ملی، کمیته فوتسال و کمیته فنی را به آرامش دعوت کنند و در رابطه با تشکیل تیم «ب» یک راهکار مناسب پیداکنند.

وی عنوان کرد: در اکثر کشورها یک عرف و قانون است که تیم‌های ملی پایه باید زیر نظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان باشند و اگر تاکتیکی که تیم ملی بزرگسالان دارد آنها هم آن تاکتیک را ادامه دهند. البته باید ببینیم شرایط ماندگاری سرمربی تیم ملی فوتسال تا کی است. فکر می‌کنم قرارداد ناظم‌الشریعه تا پایان جام جهانی باشد و اگر اینگونه باشد، همه ما هم باید به این موضوع تمکین کنیم. همانطور که گفتم این یک قانون و یک عرف در اکثر کشورهای صاحب نام است که تیم‌های ملی پایه باید زیر نظر سرمربی تیم بزرگسالان باشد و برنامه‌‌‌‌‌‌‌های تیم‌های ملی پایه و تیم ملی بزرگسالان یکی باشد.

افضل گفت: اگر نگاهی به تیم‌های ملی روسیه، برزیل، ژاپن و… داشته باشیم، متوجه می‌شویم سرمربی تیم ملی بزرگسالان این کشورها بر تمام تیم‌های ملی پایه نظاره‌گر و به همراه این تیم‌ها در تورنمنت‌های مختلف حضور دارند و افکار و تاکتیک تیم‌های بزرگسالان را در تیم‌های پایه پیاده می‌کنند.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: همه باید در کشور برای موفقیت تیم ملی تلاش کنیم تا این تیم از عنوان قهرمانی  خود در آسیا دفاع کند و حضوری موفق در جام جهانی داشته باشد. امیدوارم هر چه زودتر کرونا در سطح کشور و جهان نابود شود و برای همه مردم ایران سلامتی و شادابی را از خدای بزرگ خواستارم.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker