اخبار فوتسالتیم های ملی

بالا گرفتن اختلاف فوتسالی‌ها در سالی سرنوشت‌ساز

بر سر تشکیل تیم ملی فوتسال ب ایران اختلافات نظری به وجود آمده است که به نظر می رسد تنها دلیل آن به همین موضوع ختم نمی شود.

به گزارش اخبار تیم ملی فوتسال ، فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “تسنیم” ، 1398 سال خوبی برای فوتسال ایران نبود. ناتوانی مس سونگون در تکرار قهرمانی آسیا و ناکامی این تیم در رقابت‌های بین قاره‌ای، کسب رتبه سوم تیم فوتسال زیر 20 سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با وجود میزبانی و سقوط سه پله‌ای تیم ملی فوتسال، اتفاقاتی بود که باعث ناکامی فوتسال ایران در سال 98 شد.

با وجود این شکست‌ها، مدتی است که شاهد مصاحبه‌های حسین شمس و سیدمحمد ناظم‌الشریعه، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان علیه یکدیگر هستیم که ممکن است به پرافتخارترین ورزش تیمی کشورمان لطمه بزند. اختلاف بر سر حریف تدارکاتی تیم ملی، سوژه ابتدایی این اختلاف بود که تشکیل تیم ب، این اختلاف را وارد فاز تازه‌ای کرد.

حدود سه ماه پیش بود که مصاحبه‌های غیرمستقیم و بعضاً مستقیم این دو علیه یکدیگر آغاز شد. ناظم‌الشریعه که مسئولیت فنی تیم ملی را بر عهده دارد، از لزوم برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ جهان صحبت کرد و شمس معتقد بود تیم ملی برای کسب آمادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا، باید به مصاف تیم‌های آسیایی برود.

با این وجود، تیم ملی ایران در سال 98 در دو تورنمنت تدارکاتی کاسپین کاپ روسیه و تورنمنت مشهد به میدان رفت و با تیم‌های روسیه، قزاقستان، آذربایجان، بلاروس و اسلواکی بازی کرد. به خواست حسین شمس در تورنمنت تایلند که از تیم ملی ایران دعوت شده بود، تیم زیر 20 سال ایران شرکت کرد و دو دیدار دوستانه با لبنان هم برگزار نشد.

تشکیل تیم ملی ب فوتسال حدود یک ماه پیش توسط حسین شمس مطرح شد. شمس، موضوعی را برای تشکیل این تیم عنوان کرد که بسیاری از منتقدان ناظم‌الشریعه هم به آن معتقد بودند؛ عدم وجود جوانگرایی در تیم ملی.

گذر سن بازیکنان اصلی تیم ملی از 30 سال و عدم وجود جایگزین برای آنها، موضوعی است که سبب نگرانی منتقدان تیم ملی شده است، اما نگاهی گذرا به اردوهای تیم ملی ایران در سال 98 نشان می‌دهد بازیکنان جوان، به خوبی توسط کادر فنی این تیم رصد و به اردوی ملی‌پوشان دعوت شدند.

در اردوهای تیم ملی در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، مهر و دو اردوی شهریور، ناظم‌الشریعه چندین بازیکن جوان را به تیم ملی فراخواند و تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها در این اردوها حضور داشتند. همچنین تیم ملی در پاییز 98 در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا شرکت کرد که از تیم حاضر در جام جهانی 2016، تنها مهدی جاوید، حمید احمدی و اصغر حسن‎‌زاده به میدان رفتند.

تیم ملی فوتسال
بالا گرفتن اختلاف فوتسالی‌ها در سالی سرنوشت‌ساز

با این وجود، شمس از مذاکره با 15 مربی برای هدایت تیم ب صحبت کرد، اما ناظم‌الشریعه از تشکیل این تیم هم ابراز بی‌اطلاعی کرد! سرمربی تیم ملی گفت که خودش تیم ب را تشکیل داده و در گفت‌وگویی، تلویحاً مطرح شدن تیم ب را به خاطر به حاشیه کشیدن تیم ملی دانست، اما شمس به‌صورت غیرمستقیم به ناظم‌الشریعه گفت که همه باید به تشکیل تیم ب تمکین کنند و تیم ملی، ارث کسی نیست.

نکته‌ای که در رسانه‌ها خیلی به آن پرداخته نشده، بحث هزینه‌های تیم ب است. در شرایطی که پاداش قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 به صورت کامل پرداخت نشده و مشکل مالی، دلیل اصلی عدم تدارک بازی‌های تدارکاتی مناسب در سال‌های گذشته عنوان شده، تأمین مالی کادر فنی تیم ب و هزینه‌های دیدار دوستانه این تیم چگونه خواهد بود.

احتمالاً در هفته‌های آینده و حتی پس از تشکیل تیم ب، گفت‌وگوهای فوتسالی‌ها علیه یکدیگر را بیشتر ببینیم. در سالی که ما دو رقابت مهم یعنی مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال را در پیش داریم، این اختلافات می‌تواند سد راه فوتسال ایران شود. ملی‌پوشان کشورمان در جام جهانی 2016 با رقم زدن افتخاری تاریخی، روی سکوی سوم این مسابقات ایستادند، اما تکرار این اتفاقات با وجود مشکلات فعلی و اختلافات داخلی، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker