اخبار تیم های باشگاهیمسابقات و لیگ

سناریوهای تعیین قهرمان لیگ برتر فوتسال

در شرایطی که به دلیل بیماری کرونا هنوز فینال لیگ برتر فوتسال برگزار نشده، سازمان لیگ فوتسال چند سناریو برای تعیین قهرمان پیش رو دارد.

به گزارش مسابقات و لیگ های فوتسال فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “ایسنا” ، با برنامه‌ریزی قبلی قرار بود فینال لیگ برتر فوتسال اواخر اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شده و چهره قهرمان لیگ ۹۸ مشخص شود اما پس از صعود تیم های فوتسال مس سونگون و گیتی پسند اصفهان به فینال لیگ برتر فوتسال با گسترش بیماری کرونا برگزاری این بازی نیز به تعویق افتاد و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

این در حالی است که سازمان لیگ باید در مورد شروع فصل آینده نیز برنامه‌ریزی کند چرا که با توجه به در پیش بودن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، جام باشگاه‌های فوتسال آسیا و شاید جام جهانی فوتسال استارت دیرهنگام فصل آینده ریسک بزرگی خواهد بود. در این میان سازمان لیگ فوتسال به دنبال زمان مناسبی برای برگزاری بازی فینال است و چند سناریو پیش روی سازمان لیگ فوتسال است تا پرونده بازی‌ها را با برگزاری بازی فینال ببندد.

لیگ برتر فوتسال ایران
سناریوهای تعیین قهرمان لیگ برتر فوتسال

اول این که بازی فینال را پس از دستور ستاد مقابله با کرونا به شیوه قبلی اما بدون تماشاگر برگزار کند یعنی یک بازی در اصفهان و یک بازی در تبریز اما بدون تماشاگر تا تکلیف قهرمان مشخص شود. سناریوی دیگر برگزاری یک بازی بدون تماشاگر در یک زمین بی‌طرف است که پس از موافقت ستاد مقابله با کرونا در اولین فرصت این بازی با توافق دو تیم فینالیست در شهری بی‌طرف برگزار شود. سناریوی دیگری هم هست که برگزاری این بازی به پیش از شروع فصل آینده موکول شود. این پیشنهاد را حمید بی‌غم، سرمربی گیتی پسند هم داده بود. حالا یا در یک بازی در زمین بی طرف یا دو بازی رفت و برگشت قهرمان فصل کنونی را پیش از فصل جدید البته با حضور تماشاگر مشخص کند.

البته ایراد این شیوه این است که احتمالا بازیکنان دو تیم تغییر کنند و تیم‌ها ناچار باشند با مهره‌های جدید فینال را برگزار کنند. در هر صورت سازمان لیگ هم مترصد اولین دستور ستاد مقابله با کرونا است تا در مورد برگزاری فینال لیگ برتر تصمیم گیری کند.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker