داوری فوتسال

قوانین جدید در فوتسال

برخي از قوانين جديد داوري فوتسال که در سمينار fifa به ميزباني اردن برگزار شده بود،اعلام شد.

به گزارش فوتسال کمپ ، صدر الدین موسوی که به عنوان نماینده ایران در سمینار مدرسین داوری فوتسال حضور داشت از تغییر برخی از قوانین داوری خبر داد.

بر همین اساس موارد تغییر یافته به شرح زیر می باشد:

قانون 9:از ضربه شروع ،مستقیما گل به دست نمی آید

قانون 12:خطاها و رفتارهای ناشایست:

در هر شرایطی اگر بازیکنی بدون انجام عمل تعویض و بدون اجازه به عنوان فرد اضافی(ششم)وارد زمین بازی شود و مرتکب هر گونه تخلفی شود،شروع بازی مجدد با ضربه آزاد غیر مستقیم می باشد . اجرای تنبیهات انضباطی به روی این بازیکن به جای خود محفوظ است.

قانون 15: ضربه اوت:

طبق قوانین جدید که قبلا ذکر شده است،زننده ضربه اوت می تواند توپ را روی خط و یا تا فاصله 25 سانتی متری از خط طولی درخارج  از زمین قرار دهد.در صورتیکه ضربه زننده، توپ راخارج از زمین گذارد،بعد از ضربه اگرتوپ وارد زمین نشود،ضربه اوت تکرار خواهد شد.اما اگر توپ روی خط قرار گیرد و بعد از ضربه توپ اگر وارد زمین نشود،ضربه اوت به تیم حریف واگذار خواهد شد.

قانون 16: پرتاپ اوت دورازه:

دروازبان پس از اجرای پرتاپ اوت دروازه دیگر نمی تواند به هیچ عنوان توپ را مجددا از هم دسته های خود دریافت نماید.مگر آنکه قبلا توسط بازیکن حریف لمس ویا بازی شده باشد.

تاکید بر نکته مهم در این قانون چنین است که نمی تواند از همدسته  خود دریافت کندیعنی(چه با پا و چه با هر قسمتی از بدن همدسته  نمی تواند به دروازبان  توپ را واگذار کند)رفتن دروازه بان به زمین حریف برای او نیز مصونیت ایجاد نمی کند و این مورد فقط در پرتاپ اوت دروازه قابل اجرا می باشد.

هرگاه دروازه بان در جریان بازی توپ را کنترل کرده و به همدسته خود واگذار کند و یا به جریان بازی باز گردد ،دیگر نمی تواند توپ را از همدسته خود دریافت کند تا مادامی که توپ توسط بازیکن حریف لمس یا بازی شود و یا اینکه دروازه بان  وارد زمین حریف شود.

جایگیری داوران:

در جریان مسابقه  در مواردی خاص داوران (داور و داور دوم)می توانند،سمتی  را که قرار گرفتند،با یکدیگر تعویض  کند.این موضوع  از فصل آینده در کشور قابل اجرا  است .لذا داوران در مورد این جابجایی ها  تا دریافت دستور العمل ها نباید  اقدام کنند.

تگها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker