اخبار فوتسالتیم های ملی

نبی گفت هیچکس نباید مقابل تشکیل تیم ملی «ب» فوتسال مقاومت کند

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد هیچکس نباید مقابل تشکیل تیم «ب» فوتسال مقاومت کند.

به گزارش اخبار تیم ملی فوتسال فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “مهر” ،

حسین شمس در گفتگویی ، با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیته فنی و توسعه فوتسال از تاکید مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال بر تشکیل تیم «ب» خبر داد و اعلام کرد این تیم احتمالاً بعد از جام جهانی فوتسال کارش را آغاز کند. وی همچنین با اشاره به واکنش تندی که نسبت به محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال داشت، گفت: بعد از مصاحبه چند ملی پوش خواستم یادآوری کنم که فوتسال بدون صاحب نیست.

* چرا کمیته فنی و توسعه پیشنهاد برگزاری یک بازی برای فینال لیگ برتر فوتسال را مطرح کرد؟

سازمان لیگ فوتسال از ما نظر مشورتی خواسته بود که ما هم نظرمان را دادیم. البته هیات رئیسه سازمان لیگ با این طرح مخالفت کرد و مقرر شد روز ۱۳ اردیبهشت و بعد از قطعی شدن زمان جام جهانی فوتسال در این مورد تصمیم گیری شود. استدلال ما برای برگزاری تک بازی این بود که چون مسابقه فینال بدون تماشاگر است، بازی رفت و برگشت معنایی ندارد. با امکانات تهران بهتر بود این مسابقه در این شهر برگزار می شد و گرفتن پخش زنده آن هم راحتتر بود.

* به گیتی پسند و مس حق می دهید که به تک بازی بودن فینال گلایه داشته باشند؟

– بله حق می دهم. فکر می کنم باید طرحی باشد که حداقل دو بازی انجام شود. همانطور که گفتم بعد از تصمیم قطعی فیفا درباره زمان جام جهانی، نحوه برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال هم مشخص می شود.

* در جلسه کمیته فنی، درباره تشکیل تیم فوتسال «ب» که مورد اختلاف شما و محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی قرار داشت، صحبت شد؟

– بله؛ آقای نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال هم در جلسه حضور داشت و اعلام کرد هیچکس نباید مقابل تشکیل این تیم مقاومت کند. این تیم با صلاح کمیته فنی طراحی شده و جزو تیم های استراتژیک فدراسیون خواهد بود. از قدیم هم تیمی تحت عنوان تیم امید داشتیم و قرار شد کسی مقاومت نکند. البته آقای نبی تقاضا داشت به خاطر آرامش تیم ملی کسی مصاحبه نکند چون این تیم آماده جام جهانی و جام ملت های آسیا می شود.

* پیش بینی می شد حضور شما و سرمربی تیم ملی فوتسال در این جلسه بعد از مصاحبه هایی که انجام دادید پرتنش شود.

– صحبت خاصی با آقای ناظم الشریعه در جلسه نشد. جا دارد از ناظم الشریعه تقدیر کنم چون همواره رعایت استاد و شاگردی را می کند و در مقام پاسخگویی به من بر نیامد. من هم قصد نداشتم هفته گذشته آن مصاحبه را انجام بدهم ولی وقتی بعضی از بازیکنان تیم ملی فوتسال را مقابلم قرار دادند خواستم یادآوری کنم که فوتسال صاحب دارد. هرچند که آن بازیکنان هم با من تماس گرفتند و عذرخواهی کردند.

تیم ملی فوتسال ایران
نبی گفت هیچکس نباید مقابل تشکیل تیم ملی «ب» فوتسال مقاومت کند

* آیا هنوز با محمد ناظم الشریعه اختلاف دارید؟

– خیر اختلافی نیست. تا موقعی که باشیم برای موفقیت فوتسال ایران تلاش می کنیم.

* در صورتی که جام جهانی و جام ملت های فوتسال آسیا به تعویق نیافتد، برنامه کمیته فنی و کمیته فوتسال برای تشکیل اردوی تیم ملی با این وضعیت کرونا چه خواهد بود؟

– اگر زمان این مسابقات عوض نشود، تیم ملی باید خردادماه اردوی آماده سازی اش را شروع کند. قرار شد ابتدا مجوز وزارت بهداشت برای تمرینات گرفته و سالن کمپ ضد عفونی شود. همچنین مقرر شد تا تعداد بازیکنان در یک اتاق در هتل کم باشد تا فاصله اجتماعی رعایت شود. اگر قرار باشد جام ملت های آسیا در مرداد برگزار شود و تمرینات تیم ملی دیر برگزار شود، ممکن است در این بازی ها آماده نباشیم و به مشکل بخوریم.

* بازی های فوتسال جام ملت های بانوان آسیا هم به تعویق افتاد. آیا این تعویق به نفع تیم ملی ایران بود؟

– به نظرم به نفع ایران شد چون چند بازیکن آسیب دیده از جمله فرشته کریمی داشتیم. کریمی بعد از عمل جراحی و فیزیوتراپی تازه دویدن را شروع کرده است و حضورش در تیم ملی برای این تیم قوت قلب است.

* به عنوان سئوال پایانی نظرتان درباره اظهارات سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل که شباهت زیادی به موضعگیری شما در قبال کم توجهی به فوتسال دارد چیست؟

– درد دل تمام فوتسالی های دنیا شبیه به هم است و مشکل کم توجهی به این رشته در همه کشورها دیده می شود. به نظرم فوتبال را نمی شود یک ورزش توصیف کرد. فوتبال یک فراصنعت و یک فرا ورزش است و در این شرایط هم برادر بزرگ فوتسال شده است! ما فوتسالی ها باید نگاه کنیم و ببینیم چه زمانی آب از دست فوتبال می چکد. طبیعی است درآمدها و هزینه های فیفا هم به سمت فوتبال باشد. همه فوتسالی ها معترض هستند ولی باید قبول کنیم فوتبال با هیچ ورزشی قابل مقایسه نیست.

به اعتقاد من بخش فوتسال فیفا در این سال ها بسیار ضعیف شده است. بخصوص بخش مسابقات و آموزش فوتسال فیفا که از زمان بلاتر هم ضعیفتر است. هیچکس پیگیر فوتسال نیست و شاید جام جهانی هم به تعویق نیافتد. من احتمال می دهم فیفا جام جهانی فوتسال را بدون تماشاگر برگزار کند و با پخش مستقیم، تماشاگران را در خانه نگه دارد. اینکه آنها فعلا سکوت کرده اند و به اعتراضات هم واکنشی نشان نمی دهند حکایت از این دارد که تاریخ جام جهانی عوض نمی شود. در این صورت کار تیم ملی ایران هم سخت می شود چون فاصله جام ملت های آسیا تا جام جهانی ۲۰ روز می شود.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker