اخبار بازیکنانمصاحبه ها

سنگ سفیدی: شمس وقتی سرمربی تیم ملی فوتسال شد، بازیکنان را تغییر دهد

وی گفت : به نظر همه احترام می‌گذارم اما پیشنهاد می‌‌کنم هر زمانی که حسین شمس سرمربی تیم ملی شد می تواند همه بازیکنان را تغییر دهد.

به گزارش مصاحبه های فوتسالی فوتسال کمپ و به نقل از سایت رسمی خبرگزاری “فارس” ، محمدرضا سنگ‌سفیدی بازیکن ملی‌پوش تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در خصوص اتفاقات فوتسال کشور  به گفت‌‌گو پرداخت که در ادامه می‌خوانیم.

 فارس: سال ۹۸ برای شما چطور سپری شد؟

در سال ۹۸ چالش جدیدی را انتخاب کردم در این سال از مس سونگون به گیتی پسند آمدم که با یک شرایط و محیط جدیدی روبرو شدم، ابتدا یکی شدن با شرایط کمی سخت بود اما رفته رفته همه چیز درست شد و خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم. در سال ۹۸ با گیتی پسند به هدف خودمان یعنی صعود به فینال لیگ برتر دست یافتیم و به نظر بنده سال خوبی از لحاظ فوتسالی بوده است.

نظر شما درباره سبک برگزاری لیگ برتر چیست؟

اگر می‌خواهیم حرفه‌ای لیگ را برگزار کنیم باید به سبک پلی‌آف باشد؛ اما شاید در ایران نحوه برگزاری پلی‌آف درست نباشد و نیاز به بازنگری و بررسی داشته باشد. پلی‌‌آف شور و هیجان در تیم‌ها ایجاد می‌کند تا روز آخر هیچ تیمی شانس قهرمانی را از دست نمی‌دهد و برای رسیدن به جایگاه بهتر تلاش می‌کند، به نظر می‌رسد مسئولان باید به لیگ‌های سطح بالاتر جهانی نگاهی بیندازند و برای بهتر شدن سبک برگزاری مسابقات تغییری در آن ایجاد کنند تا شاهد لیگ پربارتری باشیم.

 

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی و عضو کمیته فنی فوتسال در اظهار نظری گفته اکثر بازیکنان تیم ملی پیر شده‌اند و باید ۱۲ بازیکن تیم ملی تغییر کند، نظر شما درباره این موضوع چیست؟

هر شخصی نظری دارد و بنده به نظرات دیگران احترام می‌گذارم و برای شمس آرزوی موفقیت دارم من پیشنهاد می‌‌کنم هر زمانی که وی سرمربی تیم ملی شدند بازیکنان تیم ملی را تغییر دهند، در برخی از موارد با منطق اظهاراتی گفته می‌شود ولی در بعضی مواقع نیز بدون پشتوانه و دلیل صحبتی بیان می‌شود که فقط جنبه حاشیه‌سازی دارد.  در هیچ کجای دنیا تیم سوم جهان را این چنین تغییر نمی‌دهند از عقل سلیم دور است کسی بخواهد ۱۴ بازیکن ملی پوش را کنار بگذارد و چهارده بازیکن جوان جایگزین آن ها کند.

محمدرضا سنگ سفیدی
سنگ سفیدی: شمس وقتی سرمربی تیم ملی فوتسال شد، بازیکنان را تغییر دهد

آیا در تیم ملی فوتسال جوانگرایی صورت گرفته است؟

جوانگرایی برای همه تیم‌ها بسیار مناسب است اما به صورت درست و اصولی جوان‌‌ها باید در کنار بزرگترها کسب تجربه کنند تا بتوانند سود حداکثری به تیم‌ملی برسانند به نظر بنده کاری که  ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی و کادر فنی انجام دادند بهترین سبک جوانگرایی است، در اردو های گذشته شاهد حضور جوان‌های خوبی در تیم ملی بودیم که رفته رفته می‌‌توانند از تجربه خوبی برخوردار شوند، اگر منظور شمس از جوان بازیکنان ۲۰ و زیر ۲۰ سال است باید بگویم بازیکن در این سن به درد تیم ملی بزرگسالان نمی‌خورد چون این بازیکنان باید کسب تجربه کنند و به مرور جذب تیم ملی شوند. در حال حاضر  اکثر بازیکنان ملی پوش بین ۲۶ و ۳۰ سال سن دارند که در بهترین شرایط تجربه و آمادگی قرار گرفته‌اند به این دلیل که از تجربه و رنج سنی‌مناسبی برخوردار هستند.

 

درباره تشکیل تیم ملی (ب) چه نظری دارید؟

 اگر پول و امکانات لازم وجود دارد علاوه بر تیم ملی (ب) تیم ملی( ج ) نیز تشکیل دهند، زمانی که تیم ملی بزرگسالان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست تیمی که می‌خواهد به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شود چطور می‌خواهند تیم ملی (ب) تشکیل دهند آن هم در این شرایط. سوالی که برای من به وجود آمده است این است که در شرایط موجود این تیم می‌‌خواهد به چه کسی کمک کند و شنیده‌ام این تیم زیر نظر آقای ناظم الشریعه کار نخواهد کرد که این حرف کاملاً اشتباه است.

تعدادی از کارشناسان به نگاه فدراسیون فوتبال به مجموعه فوتسال انتقاداتی وارد کرده‌اند نظر شما درباره این موضوع چیست؟

تا زمانی که فوتسال از فوتبال جدا نشود شرایط همین طور خواهد بود، فوتبال کشور هرچه دارد از صدقه سر نتیجه گرفتن فوتسال و فوتبال ساحلی است. چون این دو مجموعه در مسابقات آسیایی و جهانی نتایج بسیار خوبی کسب می‌کند و تمام این نتایج به حساب فدراسیون فوتبال نوشته می‌شود. تا زمانی که فوتسال از فوتبال جدا نشود تمام مسائل مالی و امکانات ابتدا به سمت فوتبالی‌‌ها خواهد رفت، اگر فوتسال از فوتبال جدا شود اسپانسرهای خوبی به این حوزه ورود پیدا می‌کنند و پخش تلویزیونی خوبی نیز در این رشته ورزشی به وجود خواهد آمد که می‌تواند به پیشرفت فوتسال کمک شایانی کند.

سنگ‌سفیدی در پایان برای موفقیت و سرافرازی مردم ایران آرزوی سلامتی دارم.

تگها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker